divendres, 6 de maig del 2011

Una ciutat més còmoda

COMPROMÍS PROPOSA MILLORAR LA MOBILITAT EN VALÈNCIA AMB TARIFES REDUÏDES PER A ESTUDIANTS I PLANS PER A EMPRESES

La coalició vol ampliar la freqüència de pas i el número de busos i reduir al màxim el número de desplaçaments en cotxe privat

El candidat a l’alcaldia de València per Compromís, Joan Ribó, ha avançat aquest matí les línies bàsiques del programa electoral en matèria de mobilitat sostenible que passen per l’elaboració d’un ambiciós pla, amb mesures com ara la reducció de tarifes per a estudiants o la col·laboració amb el món empresarial per millorar l’accés al lloc de treball. Tot amb l’objectiu d’aconseguir per a València “una mobilitat més racional i sostenible reduint al màxim el número de desplaçaments en cotxe privat”, va resumir el candidat.

“Una ullada a les universitats revela que hi ha un número encara massa gran de desplaçaments que realitzen els estudiants, professors i treballadors en automòbil privat. La nostra idea és crear un bo per a transport públic amb tarifes reduïdes, com el que es fa per a jubilats i pensionistes, amb l’objectiu de modificar molts desplaçaments cap al transport públic i racionalitzar aquesta situació”, explicà el candidat.

Així mateix, Ribó va alertar de l’augment significatiu d’accidents de trànsit relacionats amb desplaçaments laborals. “Creguem sincerament que es poden fer moltes coses en aquest sentit per a rebaixar-los i millorar, a la vegada, la mobilitat en hores punta. Cal col·laborar amb el món empresarial, de forma coordinada, per augmentar el número de desplaçaments al treball realitzats en transport públic o transports col·lectius”, afegí.

“Tot això”, abundava Ribó, “passa en tot cas per aconseguir un transport públic de qualitat i que responga a les necessitats dels usuaris. La nostra proposta per a València és augmentar el número d’autobusos i la seua freqüència de pas, així com els horaris. A més, pensem que cal millorar substancialment la velocitat mitjana dels autobusos introduint la priorització semafòrica i fent respectar el carril-bus”.

“El procés no serà fàcil. Hi haurà un període d’adaptació complex mentre aconseguim reduir la presència del cotxe en la ciutat. Però quan la ciutadania comprove els avantatges de la mobilitat sostenible, en forma de pacificació del trànsit, millora de la qualitat de l’aire i reducció de la contaminació acústica, entre d’altres, estarà encantat de la vida”, pronosticà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada